Na silnicích do Libčic chybí bílé vodící pruhy

Silnice

V zimním a podzimním období si vůbec nejvíce můžeme uvědomit významný nedostatek všech komunikací vedoucích do Libčic. Jsou jím zcela chybějící bílé vodící pruhy, které pomáhají řidičům, aby nesjeli mimo komunikaci nebo do protisměru. Bílé pruhy jsou nedocenitelné především v situacích s horší viditelností – tedy když je tma nebo mlha. Vůbec nejhorší je pak kombinace tmy, deště a projíždějícího vozidla v protisměru, který na okamžik řidiče oslní. Absence bílých vodících pruhů zvyšuje riziko, že řidič v takové situaci zůstane dezorientován po dobu mnohem delší než by tomu bylo v případě, v němž by komunikace vodící pruhy měla. Jízda do Libčic ze všech směrů (od Úholiček, od Turska, od Kralup) je tak záludnější, než by mohla být. Jde o přibližně 15 km cest, které jsou nám nejblíže.

Středočeský kraj jako instituce zodpovědná za stav většiny diskutovaných komunikací se nejčastěji vymlouvá na nedostatek financí. Za prioritu považuje opravy vozovek od výmolů, které nás budou trápit obzvláště po konci zimy. Na vodící pruhy (především u těch méně vytížených komunikací) již nezbývají peníze. Jeden metr bílého vodícího pruhu o šířce 25 cm vyjde přibližně na 26,- Kč. Pro naše nejbližší cesty (15 km a pruhy v obou směrech) je to tedy celková suma 780.000,- Kč. Dalším argumentem bývá, že na starých cestách, které samy o sobě potřebují generální opravu, nemá cenu vyznačovat vodící pruhy. To má jistě svou logiku, a proto bych mířil na Středočeský kraj výzvy k provedení generálních oprav a s důležitou poznámkou, že nemá být vynecháno značení vodících pruhů.

Silnice

Po kvalitní cestě se značením pruhů by se jezdilo o poznání bezpečněji. A začal bych cestou z Kralup – tou díky své malé šířce úplně nejnebezpečnější. Zářivým příkladem hledané pozitivní změny je komunikace s novým povrchem a vodícími pruhy vedoucí z křižovatky nad městem směrem do Chýnova.

 

komentáře 2

  1. Pavel Tahal napsal:

    Mohlo by to dokonce být i o trošičku levnější, protože na silnice 3. třídy se používají čáry široké jen 125mm :-).
    Hezká myšlenka, ale bez té opravy silnic to nedává moc smysl… vodící čára, která navádí do děr je k zlosti.

  2. Jan Branč napsal:

    K tomuto tématu bych si dovolil poznámku, že pokud by došlo k jednání se Středočeským krajem na toto téma, tak bych zmínil absenci značky vyznačující odbočku na Libčice směrem od Kralup (Minic). Městečko naší velikosti by si značku zasloužilo…

Odpovědět

Můžete použít tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>