Debata k Náplavce: co a jak

Veřejná debata k náplavce

Aktualizováno 11.7.2015, 20:12.
Ve středu 8. července proběhla v restauraci Libčické plovárny veřejná debata k revitalizaci tzv. Náplavky (nevím s jakým písmenem to psát, protože technicky to náplavka není, tzn. že spíš jde o lokální označení – název, proto volím velké “N”). A zástupci “redakce” Libčických křižovatek byli na místě. Co jsme se dozvěděli?

Podklady a příprava

Bohužel, před diskusí měli přístup k podkladům pouze zastupitelé a lidé z okruhu radnice. Pozvaná veřejnost měla tedy pouze omezenou možnost rozumně se do diskuse zapojit. Je nutné konstatovat, že na samotném průběhu to bylo znát – část otázek sklouzávala k detailům, které v tuhle chvíli nikdo nezná, a ani nejsou v daný moment relevantní. Většina mohla reagovat pouze na to, co slyšela přímo na místě. A týkalo se to i zástupců úřadu. Možná i proto se celá debata protáhla na 2 hodiny a 20 minut a ne všichni vydrželi až do konce.

Účast

Všechny strany zastupitelstva měly na debatě své zástupce. Nejhojněji se akce zúčastnili zástupci Liběhradu, svého zastupitele vyslaly i LOS (ten s podporou členské základny), nezávislá ODS a ano – i ANO. TOP09 v dvojroli s “hlasem” Šroubárny reprezentoval pan Kosík.

Tisk a tlač byly zastoupeny také v celém rozsahu libčického spektra. Ostatně informativní odstavec už vyšel i na konkurenčních webech. Možná překvapivá byla i hojná účast pracovníků úřadu města.

Z občanů je třeba zmínit významné zastoupení “skejtařů” (neplést se steakaři). V diskusi zaznělo, že areál – jehož součástí je (a možná není) skatepark – je zajímá a moc dobře vědí, že se toho dá hodně zkazit. V toku debaty rádi uváděli příklady nepoužitelných skateparků v okolních městech.

Samozřejmě nemohli chybět ti nejdůležitější – autoři a hybatelé celého projektu – architekt a autor idee Patrik Hoffman s kolegyní Vedranou Ajdin Stříbrnou ze společnosti, která má pomoci městu zajistit potřebné financování (podstatnou část) z veřejných zdrojů a dotací.

Pevně doufám, že jsem na nikoho podstatného nezapomněl (přihlásit se může v diskusi pod článkem). Většímu zastoupení veřejnosti možná bránilo nízké povědomí o celé akci a určitě i hodina – pokud pracujete mimo obec, často v pět hodin ještě sedíte ve své kanceláři a určitě si rozmyslíte, zda se na podobnou akci budete speciálně uvolňovat.

Debata: mluví Patrik Hoffman

Důvod schůzky

Počítáte? Ano, příští zastupitelstvo musí jasně rozhodnout co a jak dál. A pozor, během debaty ze strany autorů a koordinátorů jasně zaznělo, že se počítá s reakcí a připomínkami ze strany veřejnosti nejpozději k termínu 17. července. Během debaty tento termín starosta města posunul blíže nespecifikovaně o týden (prakticky vzato ale máte čas až do příštího zasedání zastupitelstva, které proběhne 29. 7.). Zkrátka, pokud vás Náplavka zajímá, pokud máte osobní nápad, či zastupujete libčickou organizaci, která s Náplavkou počítá, a má  své specifické požadavky, jste v časovém presu. Neváhejte a jednejte. Během debaty bylo několikrát zdůrazněno, že cílem je vytvořit funkční prostor, který bude vyhovovat maximálnímu možnému počtu požadavků.

Debata samotná

Na úvod se slova ujal starosta obce, v krátkosti nastínil základní obrysy celé záležitosti, vysvětlil rozdělení do jednotlivých fází, představil některé přítomné. Poté se slova ujal pan architekt Patrik Hoffman a ponořil se do podrobnějšího vysvětlování první předpokládané etapy.

Etapa první

První etapa má obrovskou výhodu – je poměrně detailně rozpracovaná. Víc než slovní popis napoví přiložený obrázek níže. Pan Hoffman vysvětlil všechna úskalí záplavové oblasti, složitost jednání s povodím řeky a z toho plynoucích omezení. Pokud to laicky shrnu:

  • v celém areálu nesmí být nic stavebně pevného, vystupujícího nad plochu, co by se v případě povodně mohlo stát základem přehrazení řeky a způsobit nedozírné potíže. Přesto si můžete v plánech všimnout zakreslených stromů – projekt na ně má předjednaná svolení povodí řeky. A tak, jak by povodní unášená zahradní chatka narážela na vystouplé objekty, narážely na toto omezení v diskusi i časté dotazy ohledně možného rozsahu vybavenosti celé Náplavky.
    Z podstatných vybírám: Je třeba počítat s tím, že přímo v areálu proto zřídíte maximálně občerstvení v maringotce na kolečkách, jelikož tu v případě potřeby můžete odtáhnout do bezpečí.
    Stejně tak je třeba vyhodnotit i možnosti plánovaného skateparku – pevné betonové překážky mohou být problém, mobilní mohou znehodnotit praktickou použitelnost. Na tohle téma ovšem bude občanská oponentura na maximální odborné výši – aspoň tak se zástupci tohoto sportu, či snad životního stylu, prezentovali během schůzky. Město přitom počítá i s jiným umístěním skateparku.
  • povrchy cest – v tuto chvíli se na většině cest (obvod + kružnice) počítá s “neasfaltovým povrchem”. Propočty ukazují, že asfalt by cenu celého projektu zvedl o cca 8 miliónů korun a pravděpodobně by se hůř pokrýval z dotačních titulů (spoluúčast obce na asfaltové části by zřejmě musela být vyšší, pokud by se nepodařilo přijít s dobrým nápadem).
    To je určitě věc k zamyšlení: o areálu se často hovoří jako o prostoru mimo jiné i pro in-line bruslaře. Těm se na šotolinu mezi kamínky určitě chtít nebude. Zbývají běžci, kola a kočárky.
  • hasiči, cirkus, posvícení, pouťové atrakce – nemusí se o svůj prostor bát. Největší z kružnic má průměr přes 100 metrů, všechno by se mělo pohodlně vejít. Navíc právě k velkému kruhu zůstane zachována zpevněná příjezdová cesta, a tak by první ani žádný další světový rodinný cirkus zavítavší do naší obce neměl areál hned po otevření poničit.
  • hygienické zázemí –  je to přírodní areál, nic takového není třeba (viz také omezení záplavové oblasti). Nicméně v diskusi vyplynulo – a teď se pokusím volně parafrázovat myšlenku pana starosty – že rozsáhlejší akce na “Náplavce” (demonstrováno na příkladu hasičů) zkrátka hygienické zázemí potřebují. Město si je toho vědomo a aktuálně už věc řeší – na Náplavce by se měly objevit 2 TOI-TOIky.
  • oko vodní hladiny – viz nákres. Přibylo z podnětu místních rybářů. Mohla by to být cvičná tůňka. Nebo brouzdaliště a v zimě přírodní bruslařská plocha. Zřejmě ne obojí najednou.
  • dopravní hřiště – má být součástí a to velmi ceněnou. Široko daleko nic takového není, a tak se dá předpokládat jeho využití nejen naší obcí / školou
  • panelová cesta – vedoucí při kraji areálu v tuto chvíli prý městu nepatří. V minulosti z toho pro projekt plynuly určité komplikace (překreslovalo se). Dle vyjádření starosty aktuálně projekt zahrnuje i cestu (bude asfaltová) a s aktuálním vlastníkem je vše předjednáno.

Návaznosti: to zřejmě není součástí první fáze, ale Náplavka by měla získat přímé pobřežní napojení do Letek (za areálem továren). Stejně tak se jeví jako reálné “proražení” přístupu (pěší a kola) skrz tovární areály. Nebylo to blíže specifikováno, ale zmíněno to bylo.

Otázky: počítá projekt revitalizace oblasti u katolického kostela s tím, že je jednou z přístupových cest k areálu? Že je to cesta k areálu pro bruslaře, cyklisty, maminky s kočárky?

Plán fáze 1

Etapa druhá

Poznámka: V průběhu diskuse bylo použito několik rozdílných číslování etap. Vždy se mluvilo o třech fázích, nicméně jim byla dávána různá náplň. Pro přehlednost je vyjmenuji (doufám) všechny a v tomto článku budou tedy etapy čtyři.

Druhá etapa = parkovací místa. Pokud se o projektu mluvilo v širších souvislostech, mluvilo se hodně i o parkovacích místech. Etapa 2 by měla zahrnovat vybudování 30-40 parkovacích míst přímo u areálu v čele největší kružnice.

Možná stojí za to zmínit, že v celkových plánech je parkovacích stání po různých místech Libčic zamalováno daleko víc – pokud jsem dobře počítal, dohromady hodně přes 200, hlavně v okolí obou nádraží. Nicméně se mě neptejte, kdy by na ty ostatní místa došlo. Nezaznamenal jsem žádnou bližší informaci v žádné ze zmiňovaných fází.

I tato etapa dvě je vlastně na pořadu dne teď.

Etapa třetí

Až dosud se bavíme o areálu, který stojí v Libčicích a jeho význam pro naše sousedy (myšleno obce a města) je relativně omezený – není nijak zásadně napojený a snadno dosažitelný. To by tak ale nemělo zůstat. Areál by krom toho, že bude sloužit nám, libčickým občanům, měl být lákavou zastávkou / cílem i pro obyvatele okolních obcí – ať už ze směru od Kralup, či pro “Pražáky”.

Proto se v rámci celé vize operuje také s cyklostezkou. A tady se pomalu dostáváme od reálné aktuality do oblastí dlouhodobějších výhledů.

V bodech:

  • Není to tak dávno, co jsme uveřejnili článek “Na cyklostezku do Řeže zatím zapomeňte.” Bude to znít možná divně, ale ten článek zřejmě není v zásadním rozporu s tímto popisem.
  • Podle všeho existuje celá řada projektů na cyklostezku naším životním prostorem. Luciin článek odkazuje na projekt, jenž pravděpodobně finančně nabobtnal za éry toho hejtmana, který aktuálně řeší své problémy s dárkovým vínem. Navíc ve vyjádření v článku se hovoří o úseku “Úholičky – Libčice”, ovšem nejkritičtější je pasáž “Řež – Úholičky” – všechno ostatní projedete i nyní, bez cyklostezky. Tudy ale téměř není jak.
  • Aktuálně svazek obcí v povodí (snad Dobrovolný spolek obcí Údolí Vltavy?) nechává zpracovávat novou studii, jejíž zadání prý zní jednoznačně: “spojte eurocyklostezkou podél Vltavy Kralupy s Prahou v nejnižších nákladech.”
  • Obce svazku tomu prý dávají velkou prioritu.
  • V tomto provedení se prý cyklostezka z Kralup po našem (levém) břehu až do Řeže jeví jako nejlepší možné řešení. A hlavně jako proveditelná varianta.
  • Podle všeho by cyklostezka od Kralup projela kolem Náplavky a pokračovala pobřežní spojkou do Letek a dál na lávku v Řeži. Tím by celý areál Náplavky napojila na okolní svět. Náplavka by se tak mohla stát cílem, zastávkou, ale i nástupním místem (vlak, parkoviště) pro zájemce z obcí mimo povodí.

Etapa čtvrtá

Tou je nahrazení přívozu lávkou pro cyklisty a pěší.

V bodech:

  • Existuje ideová studie, která říká, že taková věc by se dala pořídit za cca 15 – 20 milionů.
  • Zástupci města o ní mluvili jako o hodně reálné věci. Pan architekt vše uváděl na pravou míru, příprava takového projektu je aktuálně na bodu nula a je třeba počítat minimálně se dvěma lety, než se projde všemi potřebnými procedurami, aby se mohlo začít.
  • Výška nad hladinou 7,5 metru.
  • Umístění: probírali si různé varianty. Z hlediska dopravní obslužnosti a funkčnosti areálu náplavky se jako nejlepší řešení jeví její umístění přesně ve stávající trase přívozu.
  • V diskusi k tématu starosta Libčic pronesl poměrně zajímavou poznámku: že by na druhém konci jednou mohl stavět autobus svážející zaměstnance nového mezinárodního letiště ve Vodochodech (za sebe dodávám: kéž se nikdy nic takového nestane).
  • Včelařský ústav i obec Máslovice s takovým projektem údajně souhlasí, nicméně by se na něm nijak finančně nepodílely. Prý jsou svolné nabídnout k výstavbě potřebné pozemky.
  • Po dotazu vedoucího stavebního odboru bylo upřesněno, že vlastníkem a zadavatelem lávky by nejspíš byl Svazek obcí, kterého jsou Libčice členem (nicméně na konkurenčních webech je ta informace uváděna jinak – že by to byly Libčice). A který má zájem na rozvoji cyklostezky vedoucí podél Vltavy přes území naší obce. Finančně futrováno Středočeským krajem.

Cena a financování

Jak jsem zmiňoval, debata trvala cca 2:20 čistého času a z logiky věci a počtu přítomných byla někdy lehce rozbíhavá. Paradoxně, tak možná bylo méně probráno poměrně podstatné téma – financování.

V kostce:

  • Na nic z toho bychom neměli být sami. Areál jako takový by měl být přínosem pro celý region, tak by měl být prezentován a i financován. (Poznámka: logicky je to správně. Otázka je, zda se s tímto tvrzením pohybujeme v rovině aktuálních příslibů, či pouze vlastních ideálních představ.)
  • Etapa první – původní výpočty úpravy Náplavky ukazují sumu cca 17 milionů korun. 65% z té sumy by měly pokrýt peníze z dotačních titulů. Zbývá poměrně velká část. Není mi úplně jasné, zda tato suma zahrnuje 8 milionů na asfaltování, či je-li to suma, která zahrnuje jen nezpevněný povrch cest. Finální podoba podle mého názoru bude muset obé vhodně kombinovat.
  • “Slajd” jsem si neofotil a paměť mě zradila, takže jen nahrubo – krom 65% dotačního titulu byly prezentovány i tituly, které by kryly 80%, respektive 85% nákladů jednotlivých komponent celého plánu.
  • U cyklostezky a lávky hovořili zástupci města o zodpovědném vlastníkovi – Svazku obcí se zaštítěním krajskými penězi.
  • Pomoc se zajištěním dotačního financování (krom tedy vlastního finančního přispění) je součástí balíčku nabízených služeb.

Můj osobní názor

Libčice si zaslouží projekt takového formátu. Místo, na které můžeme být pyšní. Místo, které bude lákadlem pro návštěvníky, potenciální sousedy, oživí obec a pomůže nahlodat z části určitě již zbytečnou zátku průmyslové části Libčic. Ať už s majákem nebo s lávkou. Čest a slávu všem, kteří takovou ideu dovedou ke zdárnému konci.

Možná mohu připojit osobní zkušenost – podobný oddechový prostor otevřeli na podzim na dlouho zapomenutém místě mezi 2 velkými sídlišti v Českých Budějovicích (původně to byl nepoužívaný tankodrom) – je to ideální místo pro dlouhou procházku s dětmi, skatepark je stále plný.

Dodatek

Protože během diskuse zástupci města slíbili, že hned následující den uveřejní podklady k celému projektu tak, aby se k nim případně veřejnost mohla vyjadřovat, nepovažuji za žádný těžký zločin, pokud zde uveřejníme odkaz ke stažení výňatku těch nejdůležitějších dokumentů (cca 19 MB).

A předem děkuji, pokud v diskusi pod článkem případně doplníte, co jsem opomenul. Nebo opravíte, co jsem zkomolil.

Komentářů: 6

  1. Dotazy:
    1) Ty kružnice jsou nakresléné na základě hezkého vizuálu z leteckého pohledu, nebo pro to existuje skutečný behaviorální základ, že lidé opravdu takto chodí? Jen abychom pak hned po otevření areálu nezjistili, že lidé chodí jinými trasami. To nejmenší kolečko je na jižním konci je absurdní.
    2) Jak bude vyřešen příchod/odchod na druhou stranu? Na severu je přístup jasný, buď od nádražního podchodu, nebo od podchodu k přívozu. Jak to ale bude na jižní straně? Půjde tam někudy projít k podchodu u šroubárny? Když bude jižní kout náplavky přístupný jen z jedné strany, sníží to jeho návštěvnost a vytvoří se riziko pro vznik “tmavého zákoutí”. Navíc by se mohlo parkovat na tom velkém asfaltovém placu u dráhy, a nikoli zabetovnovávat trávu na náplavce parkovacími místy. Ale to je asi na domluvě s P.K., z hlediska kvalitního využití náplavky by bylo dobré, kdyby tento prostor byl průchozí.
    3) Bude areál nějak osvětlen? Respektive, budou nějaká pravidla jeho provozu? Bude to nekuřácký prostor bez alkoholu, ať tam hned nejsou vajgly či střepy. Kdo a jak se bude starat o údržbu? Kde a jaké tam budou koše?
    4) Proč je hlučný skatepark umístěn uprostřed areálu a ne v jeho jižním koutě? Přijde mi, že se hledí jen na vizuální stránku a moc se nemyslí na typy uživatelů a načasování jejich návštěvy a typ podmínek, které je tam buď mohou nalákat, nebo je mohou odradit. Aktivity pro menší děti či méně mobilní osoby by měly být blíže, ty pro teenagery/dospělé mohou bý dále.
    5) Jak se do té túně dostane a bude dostávat voda? Nebude tam jen bahno a komáři?
    6) Co člověka naláká jít se podívat až do jižní části náplavky? Bude tam nějaký prvek? E.g. houpačka, cvičební prvky, pítko, etc.
    7) Bude přístup od kostela sjízdný i pro kočárky? V nějakém návrhu jsem viděl takové ty koňské schody, což je opravdu koňský nápad. Každý zastupitel by si měl zkusit ty plánované trasy projít o francouzských holích či na kolečkovém křesle a podle toho se snažit plánovat bezbariérově. Starší člověk tamtudy na náplavku raději nepůjde, než aby spadl na vysokých schodech či kluzkém povrchu.
    8) Od nádraží by mělo být nějaké značení či reklama. Je v plánu udělat od nádraží vedle/místo schodů k podchodu i nějakou smyčku, aby byl tento nejkratší a nejrychlejší přístup na náplavku bezbariérový? V Dolanech jde takto za 3 minuty dojít z nádraží na hriště či k vodě. Oklika a problematický druhý podjezd s auty výrazně zhoršuje dostupnost náplavky. Asi by bylo lepší, kdyby auta mohla jen jedním podchodem, tím u přívozu.
    9) Nevidím tam nakreslené nějaké pískoviště či atrakce pro děti. Pro každou věkovou skupinu by tam měl být nějaký prvek, který naláká.
    10 ) Planují se tam nějaké cedule s informacemi ala naučná stezka? Třeba o povodních, o ptactvu v povltaví, o rybách, o šroubárně, atd.
    11) Bylo by možné tam někde u břehu udělat prostor na parkování šlapadel? Třeba by se v létě chtěl někdo povozit a asi by to fungovalo i jako marketingový tahák.

  2. Petr Nehasil napsal:

    Na městském webu se dle domluvy objevila výzva k podávání návrhů a připomínek k projektu “Oživení Libčické náplavky”. Své návrhy a připomínky zasílejte do 17.7.2015 na adresu podatelna@libcice.cz. Nenechte se zmást PR webem koalice, kde se chybně uvádí @seznam.cz.

  3. Tereza Nehasilová napsal:

    Je fajn, že projekt náplavky radnice konečně vytáhla z šuplíku. Načasování je ale bohužel, a rozhodně to není v Libčicích ojedinělá situace, opět nešťastně uchopené. Veřejné projednání oznámené původně na konec července, následně vyhlášené týden předem a svolané v týdnu vrcholících dovolených; nutnost rozhodnout o podobě záměru hned na prvním jednání zastupitelstva pod tlakem jediněčné příležitosti vyhlášení dotační výzvy a přitom radnice loni nechala propadnout již vydané územní rozhodnutí…..
    Jedinou správnou cestu vidím ve svěření celého procesu přípravy a realizace profesionálům, a to nejen po projekční stránce, ale i řízení dotace, ideálně i komunikace s veřejností a samozřejmě realizace včetně stavebního a autorského dozoru.
    Co se veřejného projednávání týká, posunem k lepšímu je přítomnost projektanta, který na tom posledním projednávání záměrů (úprava plochy před katolickým kostelem a parková úprava Nám. Svobody) silně chyběl a projednávání tak vyznělo pouze jako splnění povinnosti požadované opozicí.

  4. PeS napsal:

    Nevim zda se nemýlím, ale nevidím přístaviště rekreačních lodi. To by nemelo na řece chybět.

  5. Ilona Ptáčková napsal:

    O zařazení problematiky Náplavky na zastupitelstvo 29. 7. jsme ostatně požádali, akorát se tam teď bude muset projednat v trochu jiné vážnosti, než se původně zamýšlelo.
    Otázka hlavně zní, zda se do něčeho takového pouštět, začít realizovat a pak na to nabalovat další a další aktivity a vylepšení. První krok musí být hlavně vůbec učiněn, …ne hned skok vysoký, takže…přístaviště lodí ano, pokud se sežene nejspíš další investor.
    Je dobré zkusit nechat žít Náplavku alespoň zatím v této podobě, kdy už je část práce hotova. Jak již zaznělo, projekt leží už pět let v šuplíku a obnovení územního rozhodnutí, jednou vydaného, nebude snad tak pracné, jako dělat vše od nuly. Stejně tak je to s povolením od Povodí Vltavy.
    Se vším, jak je nakresleno v projektu, takto Povodí již souhlasí. Je nutné zdůraznit, že velkým plusem je třeba vůbec souhlas se vzrostlými stromy. Jakékoliv další překážky, typu dětské skluzavky, prolézačky, cvičební prvky pro seniory, pítko,… by snad povolili, ale ve formě odnímatelných prvků, kdy je nutné při zvýšení průtoku Vltavy nad určitou hranici ( stačí již 1. stupeň pov. aktivity 450 m3/s) vše odmontovat a odvést z místa pryč. Těžko si představit, že toto bude město schopno po celé roky zajišťovat, kdy průtok bude takto kolísat třeba 10x během několika týdnů jarního tání nebo děšťů… ( u pítka nerealizovatelné vůbec)

    Asfalty jsou možná neoblíbené a drahé, ale v tomto případě nezbytné. Není to jen kvůli in line dráze jako takové pro bruslaře, ale i kvůli malým dětem na odstrkovadlech, větším na koloběžkách nebo i seniorům s chodítkem. Po takové cestě se prostě dobře jede.
    Maminky s dětmi by měly být mimo bruslařů hojnými cílovými návštěvníky a většinou mají sourozence i mimo kočárek, právě na malých kolech a koloběžkách. Mlatové sypané cestičky jsou krajinářsky krásné a levnější, ale v tomto případě ne moc vhodné.
    Co se týká kruhů, je to zpestření nejen z ptačí perspektivy. Panu Martinovi se zdá poslední nejmenší kruh směšný,…umím si ale představit tříletého caparta na odstrkovadle, kterému děda změří jizdu na čas 3x dokola právě na tom nejmenším kruhu… .
    Dejme tomu šanci, aktivity se určitě najdou. Přístup z užšího místa na Náplavku je přislíben, tedy z podjezdu pod tratí směr Šroubárna, přístup pro pěší. A nemyslím si, že pokud mě na konci Náplavky nebude čekat vidina párku v rohlíku nebo venkovní trampolíny, že tam nikdy nezavítám a stane se z toho “temný kout”.
    Nebude určitě temnější, než jak to tam vypadá doposud. Dnes mám možnost jít se projít po panelové cestě a zpět po břehu Vltavy se proplétat bodláčím a občas sem tam výkaly, a pak usednout k betonovému stolu na betonovou lavičku.
    Náplavka pojede ve veřejném režimu, žádné ploty, …o osvětlení pochybuji, stále se zapomíná na aktivní záplavovou zónu. To ale neznamená, že to musí být v dnešním stavu stále.
    Vaigly tam budou, střepy tam budou. Pokud se lidi budou chovat stále jako hulváti a prasata ( asi by sem patřila velká písmena). Stačí se jen podívat do prvního kolejiště libčického nádraží. Ale můžeme doufat, že na Nápvaku si lidé budou chodit odpočinout nebo i trochu zasportovat a nebudou nervozně vypalovat jednu za druhou, pokud čekají deset minut na vlak. A pokud si místo zvolí omladina pro své pitky, …bude se s tím muset město vypořádat jako v jiných městech, kde mají veřejné parky.

    Náplavka bude mít určitě svůj Návštěvní řád. Vše je o dohodě, tolerantnosti, respektu, prostě o lidech. Stejně jako problém srážky bruslaře a maminky s kočárkem, nebo tůňka či rybníček v předposledním kruhu. …je to prý nebezpečné pro malé děti, které tam mohou spadnout. To, že je o pár metrů dál řeka, kterou asi také těžko oplotíme pro větší bezpečí malých, nikdo už nevidí. Vodní plocha bude zanesena v projektu a jestli bude ve finále realizována jako tůň nebo rybník, není v těchto měsících zcela aktuální. Pravděpodobně, pokud by to byl rybník s rybami, rybáři by starost o místo vzali asi na svá bedra a pokud tam necháme jen trávu nebo písčitou plochu, také je to možnost.

    V této chvíli jde o to, zda na to město bude mít, či nebude. Jedná se o jednorázové vydání částky, která nepůjde pokrýt z dotace a není ještě zcela vyčísleno, jaká je to přesná suma. Pokud se ale přenesu o pár týdnů zpět, málem město vydalo více jak 10 milionů za odkup KDL a byli jsme přesvědčováni, že s takovou částkou, rozloženou do malého časového horizontu, městský rozpočet nemá problém.
    Údržba areálu sebou ponese také roční náklady, ale areál bude sloužit občanům opravdu celoročně každý den.
    A co hlavně více, má přilákat do Libčic přespolní a podpořit tak život a naplněnnost obchodů, hospod, kaváren a pekáren, které snad také v Libčicích jednou vzniknou. Protože s další etapou budování parkovišť, propojením s fotbalovým hřištěm v Letkách a pak i s cyklolávkou s cyklostezkami, se to podařit může.

    To už jsme ale u strategického plánu rozvoje města, který zatím Libčice stále nemají a je to už na jinou debatu…
    Náplavku měly ve svých volebních programech všechny strany, nečekám tedy v tomto místě nějaké zásadní neshody.

  6. Petr Nehasil napsal:

    Tak já už vážně ničemu nerozumím.. Na PR webu koalice je tato zavádějící informace “Vaše podněty k projektu prosím zasílejte až do 29.7. 2015 na: podatelna@libcice.cz“, zároveň “17.7. 2015 ve 14 hodin byl ukončen příjem připomínek k záměru města „Oživení libčické náplavky“ před jednáním RM a ZM. Dotazy a náměty byly předány architektovi a dotačnímu managementu ke zpracování. Dne 23.7.2015 budou odpovědi k dispozici na webu města. Děkujeme všem občanům za aktivitu.” Na stránkách města pro jistotu jakékoliv informace o výzvě k připomínkování projektu byly staženy.

Odpovědět

Můžete použít tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>