Tohle určitě znáte. Jste v Praze. Právě jste dotleskali báječnému představení a teď je třeba probrat čerstvé zážitky nad dvojkou vína. Ale ne, podívej na hodinky, to nestíháme.
Nebo jste se zase jednou po době, “co snad musela být věčnost”, dohodli s dobrým kamarádem, že zajdete na pivo. Na jedno. Na dvě? Možná dáte ještě to třetí, co? To se musí probrat a dobře spláchnout. Ale promiň, tak ne, já už musím na vlak. Cože? No, ano, nám to jezdí takhle blbě…
Je to tak, část našich životů se odehrává v Praze. A máme obrovskou výhodu – vlak nás pohodlně zaveze až do centra za malou chvilku. Jenomže pokud si domluvíte večerní program, tak za jen o něco málo delší chvilku začnete koukat na hodinky, protože poslední rozumný vlak jede z Masaryčky chvíli po půl jedenácté. Napsali jsme “rozumný”, protože pak jede ještě jeden – flamendr z “Hlaváku”, dlouho po půlnoci. Ale to je s vidinou úkolů následujícího dne spíš už moc pozdě. Souhlasíte?
Jó, kdyby tak jel ještě jeden po jedenácté…
Tak jsme to zkusili a napsali drahým drahám
Tedy napsali jsme vlastně krajskému odboru dopravy (ale to není tak hezký nadpis). Zkusili jsme to, reagovali na výzvu a zaslali naše “libčické” připomínky. No a nebojte, přidaný spoj nebude. Aspoň zatím. Ale už víme, co musíme udělat na jaře příštího roku, abychom měli šanci, že potom na podzim to třeba bude lepší.
Takže doporučujeme: všichni nastavit připomínku do kalendáře na konec února. A až to zapípá, tak se městu připomenout, že nám sem tam nějaký spoj chybí.
Nechápete?
Tak si přečtěte naši korespondenci s železnicí (ano, správně “s Krajským úřadem – Odborem dopravy”).
Zborovská 11, 150 24 Praha 5
SZ: SZ_083646/2015/KUSK/2, Č.j. 083646/2015/KUSK
Věc: Připomínky k návrhu železničního jízdního řádu
pro období 2015–2016 – trať č. 091
V návaznosti na dopis rozeslaný starostům a primátorům obcí ve Středočeském kraji a výzvě uveřejněné na webových stránkách kraje zasílám jménem zastupitelů za Libčický občanský spolek LOS níže uvedené připomínky k návrhu železničního jízdního řádu pro období 2015 – 2016 na trati 091 Praha-Vraňany:
- Poslední spoj vypravený z Prahy Masarykova nádraží bude podle návrhu odjíždět o 5 minut dříve než dosud a to již ve 22:35 hod. Další a skutečně poslední noční vlak bude odjíždět z Hlavního nádraží až v 0:23 hod. Stále tedy trvá mezi těmito nočními spoji téměř 2-hodinová časová prodleva. Proto navrhujeme, aby z Masarykova nádraží na této trati odjížděl do půlnoci ještě 1 vlak.
- Navrhujeme zvážit možnost posunu začátku odpoledního provozu vložených tzv. půlených spojů na místo po 15. hodině již o hodinu dříve.
Děkujeme
V Libčicích, 26. července 2015
Za Libčický občanský spolek LOS
Ilona Ptáčková, předsedkyně
Datum: 25. 8. 2015 16:52
Předmět: RE: Připomínky k novému jízdnímu řádu 2015 – 2016
Vážená paní Ptáčková,
děkujeme za zaslání Vašeho podnětu ve věci rozšíření dopravní obslužnosti v oblasti Libčice nad Vltavou.
V rámci připomínkového řízení návrhu jízdního řádu v měsících červen – srpen je možné uplatňovat připomínky ve věci časových posunů stávajících spojů a případně vytvoření chybějících návazností. Již však není možné uplatňovat požadavky na navýšení rozsahu dopravy.
To je možné v rámci každoročního projednávání přípravy jízdního řádu mezi starosty a Odborem dopravy Krajského úřadu Středočeského kraje, které probíhá pro každý okres zpravidla v měsících únor – březen.
Pro Vaši oblast se jednání konalo dne 3. března 2015 v Kralupech. Na jednání byly pozváni všichni dotčení starostové obcí podél železničních tratí, za Libčice nad Vltavou se však nikdo nedostavil.
Jednání jsou záměrně konána v jarních měsících z důvodu časového prostoru pro schválení předložených návrhů orgánům kraje před zadáním závazné objednávky rozsahu dopravy dopravci České dráhy, a.s., který následně žádá o přidělení kapacity dopravní cesty státní organizaci SŽDC a sestavení jízdního řádu. Pro jízdní řád 2015/16 takto bylo usnesením Rady Středočeského kraje schváleno celkem 11 opatření za několik milionů korun.
Pokud požadujete, aby obdobným způsobem bylo schváleno navýšení rozsahu dopravy na Vaší trati, je k tomu zapotřebí aktivní účast starostů dotčených obcí, na které je nutné se ze strany občanů obracet. Od starostů očekáváme předložení pouze těch požadavků, které jsou schopni na základě svých místních znalostí patřičně odůvodnit.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Ing. Patrik Macho
referent pro IDS
Odbor dopravy
Proti trudomyslnosti
Pár fotek s železniční tématikou na odlehčení a proti trudomyslnosti.
Sluší se připomenout
Že to není první ani jediný pokus vymámit spoj navíc. Ve svém okolí určitě najdete někoho, kdo už se v minulosti ptal nebo to jinak zkoušel. Ale dopis z kraje ukazuje kudy, jak a kdy tlačit.
A pokud máte známé v Řeži nebo U holičky, možná je taky můžete poňouknout, nejspíš nevedou o tolik jiný život než my v Libčicích. A třeba pak správně popostrčí toho svého starostu.
“Na jednání byly pozváni všichni dotčení starostové obcí podél železničních tratí, za Libčice nad Vltavou se však nikdo nedostavil.” škoda..
[…] zejména na základě informace, že město se vloni nezúčastnilo jednání o podobě nového železničního jízdního […]
Výše uvedený text a korespondenci považuji za zprávu, která informuje o možnostech, které má město v rámci připomínkového řízení návrhu nového jízdního řádu.
Ano, je to škoda, když jsme jako město připomínkové řízení v loňském roce propásli, ale stalo se. Zapomenout může přece každý. Je tedy třeba zaměřit se na další rok. Jak jsem se však dočetla, tak k připomínkovému řízení k příštímu jízdnímu řádu se nedostaví ani starosta, ani nikdo další z rady města. Této záležitosti se nakonec dobrovolně ujal opoziční zastupitel Bc. Jiří Sochor (ODS), přestože ČD ve svém dopise sdělují, že své požadavky mají směřovat občané ke starostům města. Sama nevěřím ve velký úspěch sestavených požadavků, ale považuji za velmi důležité je alespoň předložit (případně předem zkonzultovat se starosty okolních dotčených obcí) a vyslechnout si názory a ekonomické možnosti ČD.
Až dosud by mne nenapadlo reagovat tímto komentářem. Bohužel jsem dnes, právě při jízdě vlakem v 7:31 z Libčic do Prahy, zažila velmi negativní zkušenost související právě s plánovaným připomínkovým řízením ČD.
Přes uličku seděl téměř vedle mne zastupitel našeho města Ing. Hromada (Liběhrad), který diskutoval se svou spolucestující. Většina z nás po ránu ve vlaku klimbá, nebo si čte, ale přesto mnohdy slyšíme i to, co není určeno našim uším. Z mé apatie mne vytrhla věta pana Ing. Hromady, který spolucestující vítězoslavně sděloval: „… a víš co jsme jim provedli ? Co jsme vymysleli ? No ODS přece! Nechali jsme je v tom, ať se usmaží…“ Diskuse se vedla ve zlomyslném výsměchu, jak ti „hlupáci“ – toto slovo nebylo použito, ale v tomto duchu se monolog nesl – si ani nespočítají, kolik vlaků projede ročně na trati, atd… a ONI požadují, aby vlaky jezdily každou půl hodinu…. drahé, hloupé „ ať se usmaží“…
Nechápu tento přístup, nerozumím tomu arogantnímu výsměchu. Ano, ČD ve výše uvedeném dopise píše, že je požadavky daného města nutno patřičně zdůvodnit a rozhodně z toho nevyplývá, že bude všem požadavkům vyhověno. To ale přece není důvod sedět doma a schůzky se ani neúčastnit, jak tomu bylo v loňském roce a ostatním aktivním spoluobčanům se vysmívat !
I když jdu do téměř prohraného boje, vím, že ač poražená mohu i něco získat. V případě schůzky s ČD minimálně INFORMACE, které pak mohu předat dál všem občanům.
Jsem zklamaná jednáním zastupitele Ing. Hromady, který odvádí pozornost od neúčasti na loňské schůzce. Ta jednoduchá věta: „Víš, co jsme jim provedli?“ mne nadzvedla, stejně jako jedovatá radost z případného neúspěchu….. Proč ? Proč takto prezentuje svou činnost v zastupitelstvu zastupitel, od kterého se mohlo očekávat, že například rozhýbe současný nezájem radnice o dotace či nechuť do nových činností…
Paní Harazinová,
právě jsem si přečetl váš komentář a opravdu jsem překvapen vaším jednáním. Popisujete můj rozhovor s třetí osobou tak, jak neproběhl. A vyvozujete nepravdivé domněnky. Rozhodně jsem neřekl: “víš co jsme jim provedli ? Co jsme vymysleli ? No ODS přece! Nechali jsme je v tom, ať se usmaží…”. Ani jednu z těchto vět jsem nepoužil. Přemýšlím, zda mám na vás podat trestní oznámení ohledně pomluvy. Nyní jste už tuto pomluvu nerealizovala pouze osobně, ale prostřednictvím veřejně přístupné počítačové sítě (§ 184).
To, že není slušné poslouchat cizí rozhovory, raději přejdu. Doporučil bych vám, když už máte tu potřebu poslouchat cizí rozhovory, ať je posloucháte pořádně. Co ale považuji za opravdu nevhodné a urážlivé jednání z vaší strany, je vstát před celým vagonem a opakovaně na mě bezdůvodně křičet, že se stydíte za zastupitele. A s tímto demonstrativně odejít z vlaku a vlastně mi neumožnit bránit se proti tomuto diskreditačnímu jednání. To považuji za hlubokou zbabělost. Takže já se hluboce stydím za vás, vy se nemáte proč za mě stydět. Spolu jsme nikdy do osobního kontaktu nepřišli, až tedy toto pondělí na základě vašeho útoku na mou osobu.
Eduard Hromada
Děkuji vám, že sbližujete občany Libčic svým slušným, férovým a korektním jednáním.
Já tohle nechápu, myslela jsem si, že žijeme v demokratické zemi a člověk si může psát a říkat co chce a poslouchat koho chce. Nicméně vyhrožovat občanovi žalobou – to je fakt hodně trapné od zastupitele města, bohužel mě to nepřekvapuje. Ještě, že není komunismus, protože věřím, že by pan Hromada paní Harazinovou udal Stbákům.
Nemohu své předchozí vyjádření dokázat, protože nemám žádnou průkaznou nahrávku. Omlovám se tímto ing. Hromadovi.
Paní Harazinová, pokládám tímto naši rozepři za uzavřenou.
Obrátila se na nás Magda Harazinová s tím, že není autorkou předchozí “omluvy”. Nevíme, kdo je skutečným autorem podvržené omluvy ani kdo napsal následné usmíření, víme ale, že je psal stejný člověk. Podle internetové adresy se dá dokázat, že byly poslány ze stejného počítače.
Podvržené komentáře zde necháváme jako memento, jak by diskuze na Libčických křižovatkách vypadat neměla.
Za Libčické křižovatky,
Michal Nehasil
Tak to vypadá, že nám tady někdo tu libčickou komunikaci stáhnul zase o patro níž. No… Třeba už se blížíme dnu a bude od čeho se odrazit. Dotyčnému gratuluju, zase o kousek víc darebáctví. A to se nastavená laťka překonává (tedy spíš podlézá) jen těžko.
Když se víc jak před rokem spouštěl tento web s možností volné diskuze ( bez registrace, bez pozvánky od admina) padla už tehdy obava z falešných komentářů. Překvapivě se tak nestalo i přesto, že bylo před volbami.
Je zvláštní, že prostá příhoda o vlacích ( o nechuti něco spoluvytvářet) a i odehraná ve vlaku, spustí v někom takové pohnutky. Člověk pak snad ani nechce zjišťovat, kdo za falešnými komentáři stojí. Dotyčný byl možná natolik pohodlný a než aby navštívil nějakou anonymní internetovou kavárnu, tak raději vše sfouknul v teple domova a během čtyř minut z čerstvě založených emailových adres odeslal vše potřebné.
Vypadá to i trochu komicky, když by ve skutečnosti pan Hromada takto střelhbitě na omluvu reagoval. Umím si představit , že pro pravé IT fajnšmekry to je výzva pravého majitele IP adresy dohledat.
Ale k podstatě článku. Na zastupitelstvu se předložil návrh radě města, aby pan starosta podpořil požadavek na navýšení vlakových spojů na naší trati na nejbližším jednání kraje, které se bude konat někdy na jaře. Požadavek byl napsán úmyslně nadhodnocený, jelikož se domníváme, že je lepší mít přehnané požadavky a získat aspoň jejich zlomek, než mít jen malinké nároky a nezískat nic.
Starosta o jednání a zastupování města v této problematice zájem neměl, ani nikdo jiný z vedení města a vše bylo přesměrováno na Jiřího Sochora a takto i odsouhlaseno. Aspoň malý úspěch, že návrh nebyl zcela smeten ze stolu.
Doufejme jen, že se podaří zajistit včasné předání všech informací Jiřímu Sochorovi, které na dané téma k rukám starosty přijdou a Libčice tak možná od jízdního řádu 2016/2017 budou mít nějaké spoje navíc. Alespoň jeden okolo 23. 30 h z Prahy a jeden okolo 14.15 h do Prahy.
Rozhořčení Magdy Harazinové nad určitým chováním zcela chápu. Je to tolikrát jasný výsměch všemu, co se neurodí v hlavách ve vedení města a vůbec si nemyslím, že kdokoliv z nás spjatých se svobodou slova na tomto webu, má potřebu někoho veřejně vymyšleně očerňovat .
Po roce v zastupitelstvu v roli účastníka -zastupitele jasně vidím, kdo si své poslání chodí jen odsedět a kolikrát přemýšlím, proč je nás vlastně papírově 15, když celé město řídí a všechna rozhodnutí tvoří tři prosté osoby třech radních, ještě s nutným doplněním pana tajemníka.
Skvela zprava je, ze se evidentně v Libcicich zvyšuje internetová gramotnost. Navzdory nedávným prognozam.
[…] Zvláštní kredit patří LOSům, kteří na projednávání první upozornili. “Vlaky? Nás trápí taky.” […]
[…] Osvěžující je v tomto ohledu i přepis emailu z Odboru dopravy Středočeského kraje zveřejněný na Libčických křižovatkách, kde se konstatuje, že minulého projednávání jízdního řádu se za Libčice nikdo nezúčastnil. A pozornosti nechť neujde ani pasáž o grilování a vůbec celá podivuhodná konverzace v komentářích pod tímto článkem: “Vlaky? Nás trápí taky.” […]