6. jednání zastupitelstva města již tuto středu

Jednání zastupitelstva

Tuto středu se bude na městském úřadě svítit dlouho do noci. Na pořadu je 6. jednání zastupitelstva, a to s následujícím programem:

1. Čerpání rozpočtu města za 3. čtvrtletí

(předkládá rada města)

2. Přijetí dotací

(předkládá rada města)

  • Dotace z Operačního programu vzdělání pro konkurenceschopnost, jejímž žadatelem a příjemcem je základní škola
  • Pravidelná účelová dotace na provoz pečovatelské služby ze Středočeského kraje

3. Úprava rozpočtu města č. 4/2015

(předkládá rada města).

  • Nejvýznamnější položka v příjmové části je 1,2 mil. Kč za prodej seřadiště firmě RHG.
  • Tato částka není konečná, bude dle kupní smlouvy snížena o daň z nabytí nemovitosti.

4. Vyhláška o zákazu provozování sázkových her,
loterií a jiných podobných her na celém území města

(předkládá rada města).

Z vyhlášky o zákazu provozování výherních automatů se pomalu stává evergreen zasedání zastupitelstev. Množné číslo píši proto, že vyhlášku opakovaně projednávalo už předchozí zastupitelstvo. Bez výsledku.

Pro představu a jaké sumy z provozu výherních automatů  v Libčicích se jedná:
  • v loňském roce zacinkalo v automatech v libčických hospodách cca 8,2 mil. Kč,
  • z toho 5,3 mil. Kč se hráčům vrátilo, a o více než 2,8 mil. Kč byli chudší,
  • městská kasa touto zábavou přišla k pěkným 550 tis. Kč a hospodští dohromady k 780 tis. Kč.

5. Vyhlášky o veřejném pořádku

(předkládá rada města)

Ministerstvo vnitra shledalo, že novela vyhlášky o veřejném pořádku, která byla zastupitelům předložena ke schválení na minulém jednání ZM, je v rozporu se zákonem a vrátilo ji městu k přepracování.

Výsledem jsou nově dvě vyhlášky: o veřejném pořádkuo pravidlech pohybu psů

6. Usnesení ZM č. 16/4-2015

(předkládá rada města)

Tento bod skrývá pravidelnou (v pořadí již druhou) informaci o tom, jaké žádosti o dotace město připravuje, či o jaké dotace v uplynulém období již zažádalo. Dalším bodem je informace o průběhu zpracování Strategického plánu města.

7. Zprávy kontrolního výboru

(předkládá rada města).

Koaliční kontrolní výbor ostře prověřil práci koalice ve vedení města. Nutno uznat, že poprvé pod vedením předsedkyně paní Lužové provedl i “kontrolu dodržování předpisů u náhodné veřejné zakázky”.

Toto považuji za blahodárný účinek krátkého působení opozice v KV v předchozím volebním období.

8. Zprávy finančního výboru

(předkládá rada města)

Finanční výbor se od začátku roku sešel také 3x. Zápisy u jednání FV si můžete pročíst zde.

9. Umístění laviček

(předkládá ODS)

Iniciativa zastupitelů ODS, kterou můžete sledovat i na FB skupině Libčice nad Vltavou, vyústila v návrh na umístění několika desítek nových laviček ve městě.

10. Tvorba jízdního řádu

(společný návrh ODS a LOS)

Výzva k aktivní účasti města při každoroční tvorbě jízdního řádu, které se každoročně vedení našeho město neúčastní. O možnostech připomínkování jízdního řádu se můžete dočíst zde.

11. Změna jednacího řádu

(předkládá ODS)

Návrh na sladění jednacího řádu ZM s běžnou praxí mimo jiné znovu otvírá otázku pořizování audiovizuálních záznamů z jednání ZM. My jsme úspěšní nebyli, uvidíme, jak se povede zastupitelům za ODS. S jejich návrhem se samozřejmě ztotožňujeme.

12. Umístění mobilního WC

(předkládá ODS)

Kromě laviček chtějí občané i veřejné záchodky. U Oranžového hřiště po uzavření cukrárny opravdu zoufale chybí.

13. Oživení Libčické náplavky

(předkládá LOS)

Návrh shrnuje kroky, na kterých se zastupitelé shodli na interním pracovním jednání minulé pondělí, a dává rámec další přípravě projektu.

14. Pracovní skupina pro Strategický plán města – pověření

(předkládá LOS)

Strategický plán města považujeme pro dlouhodobý udržitelný rozvoj města za nezbytný, ale zároveň v dnešní době poměrně běžný dokument. Proto jsme se jeho pořízení na začátku volebního období snažili prosadit (úspěšně) a proto se jeho zpracování snažíme posouvat dle našich představ dále (tento krok zatím příliš úspěšný není). Sestavení pracovní skupiny s účastní veřejnosti (na výzvu k zapojení veřejnosti do pracovní skupiny někteří občané opravdu zareagovali, což je skvělé) považujeme za výchozí krok. Další kroky, které by měly následovat, a pravomoce, které by pracovní skupina měla mít, shrnujeme v předloženém návrhu.

15. Práce komisí rady města

(předkládá LOS)

Rada města má hned několik poradních orgánů, komisí. O čem jednají, kdy a s jakými závěry, to nám však v naprosté většině případů zůstává utajeno. Nám i vám. Komise tím porušují svůj jednací řád.

16. Zveřejňování městských smluv

(předkládá LOS)

Zveřejňováním městských smluv ubydou další zbytečné tajnosti při správě města. Přejeme si to nejen my, ale i další politické subjekty, které máme v zastupitelstvu, alespoň dle jejich volebních programů.

17. Různé


Ze zasedání se stává maraton

Na závěr je nutné říct, že některé body by si zasloužily více prostoru pro přípravu a diskuzi, než jim v nabitém programu jednání může být dáno. Program čítá 16 bodů vyjma bodu Různé. Pokud bychom strávili průměrných 20 minut nad projednáním každého včetně úvodního slova předkladatele a závěrečného hlasování, v jednací síni strávíme dobrých 5,5 hodin. K podnětům a připomínkám veřejnosti v rámci bodu Různé se tudíž dostaneme někdy před půlnocí.

Ptáte se, jak je možné, že se jednání neustále prodlužují? Důvody jsou zjednodušeně dva:

  •  aktivní přístup opozice, která kontroluje práci rady města, snaží se pro ni důležitá témata i přes menšinu hlasů posouvat dále a přichází s novými podněty
  •  snaha rady dát zastupitelům na této veřejně přístupné platformě co nejmenší prostor. Jinými slovy, rada svolává jednání ZM v nejzazžším termínu, který ještě splňuje 3-měsíční limit vyplývající z platné legislativy.

Radě města jsme proto pro příští rok navrhli svolávat jednání ZM minimálně 1x za 2 měsíce.

Komentářů: 8

  1. PeS napsal:

    Když si člověk projde jednotlivé body a zjisti kdo co navrhuje, je myslim dost jasne komu jde o koncepční rozvoj mesta a fungování úřadu a komu jen o údržbu a pohodlnou jízdu na volnoběh.

  2. Já doufám, že dnešek bude ten slavný den v historii Libšic, kdy se zastupitelstvo naší vesnice dohodne na zakoupení projektoru, který bude při jednání zastupitelstva promítat podklady k projednávaným bodům, aby je viděla i veřejnost. Bude tedy od příště jasné, že všichni přítomní zastupitele alespoň jednou projednávané podklady uvidí. A snad jim bude i zřejmé, o čem přesně hlasují, čímž by se měla vylepšit věcná kvalita diskuze a snižit počet dotazů mimo mísu. Pan tajemník jistě navrhne přinést ze skladu školy meotar a promítat to na blány, ale to nepovažuji za vhodné řešení. Diaprojektor není také dobrý nápad.

    Normální a zcela v souladu s běžnou praxí by bylo podklady pro zasedání zastupitelstva města zveřejnit před jednáním i na webu města (http://www.libcice.cz/aktualita/414-aktualizovany-program-6-zasedani-zm.html). Správce městského webu se zjevně zatím nenaučil přikládat k publikovaným zprávam přílohy. Je to smutné. Vždyť se píše rok 2015 a publikovat něco na webu umí i děti na základní škole. Když už město zaplatilo za nový web, tak by ho mělo také umět používat. Do příštích volebních programů si prosím všichni zapište následující:
    1) zařídíme streamované vysílání zasedání zastupitelstva města na webu
    2) audio a video záznam zasedání bude veřejně přístupný na webu města

    • Marek Coufal napsal:

      Technická: město projektor má. Viz. městské filmové kluby. Takže slavný den jste promách’.

    • Tereza Nehasilová napsal:

      Ano, je to tak, městský projektor máme, žádali jsme, aby byl na zastupitelstvu používán. Tak třeba budeme dnes překvapeni ….

  3. Tereza Nehasilová napsal:

    Překvapení se nekonalo. Pokud si občané nestáhli podklady z Křižovatek, tak s největší pravděpodobností místy netušili, o čem jednáme. To ale nebyla jediná ukázka přístupu koaliční radnice k veřejnosti. Včera také znovu zamítli pořizování záznamů z jednání zastupitelstva; dozvěděli jsme se, že rada odmítla účast některých občanů v pracovní skupině, která se má podílet na tvorbě strategického plánu města; shodila i návrh na zveřejňování městských smluv.

    • Marek Coufal napsal:

      …”rada odmítla účast některých občanů v pracovní skupině”… A jak to prosím zdůvodnili? Taková věc musí přeci mít nějaký legitimní důvod. (Předem podotýkám, že “nemáme ho rádi” legitimním důvodem není)

  4. Začínám se za některé představitele našeho města stydět. Sabotují dobré nápady pro lepší Libčice čistě proto, že to nebyl jejich nápad. Nevadí mi, že je to samotné nenapadlo. Ale škodit cíleně všem občanům Libčic, jen kvůli vlastnímu zbytnělému egu? To je dětinské a hloupé.

  5. Petra Pelešková napsal:

    V případě oficiálního odmítnutí ing. arch. Hoffmana bylo zdůvodnění “opřeno” o radniční definici pojmu veřejnost, která je zmíněna v příslušném pověřujícím usnesení ZM. Veřejnost je tak v místní terminologii zúžena pouze na občany města, jímž pan architekt skutečně není. Je “pouze” vlastníkem nemovitosti v katastru našeho města. Dlužno podotknout, že jde o nemovitost, která získala mezi odborníky významné ocenění za kvalitní rekonstrukci staré technické stavby (Grand Prix architektů 2013 – Uhelný mlýn ve šroubárně). Ani přes tento fakt není v zájmu rady města mít takového architekta v týmu. Ohánět se při odmítnutí účasti na tvorbě strategického plánu města výkladem usnesení zastupitelstva (navíc provádí-li výklad rada města nikoliv zastupitelstvo), je dost za hranou slušnosti. S otevřenou správou města se pak takový krok míjí úplně.
    Aby laik rozuměl hlouběji. Např. stavební zákon na části o projednávání územního plánu(ÚP) nebo jeho změny považuje vlastníka nemovitosti jako osobu, jejíž oprávněný zájem může být dotčen. Podobně při územním nebo stavebním řízení bude „neobčan“ města, který však vlastní nemovitost účastníkem příslušného řízení, pokud mohou být jeho práva stavbou dotčena. Stejná logika by měla být dodržena i u Strategického plánu, neboť tak bude může být výrazně zmenšen možný střet oprávněných zájmů při naplňování vizí =realizace konkrétních projektů v budoucnu. Strategický plán má za cíl vytvořit vizi rozvoje města, která vzejde ze společného koncensu všech zainteresovaných složek ve městě. Jeho budoucí platnost a trvalá hodnota tedy nesmí být poplatná tomu, kdo v příštích letech usedne na radnici. Toho však lze dosáhnout pouze dodržením základní podmínky, že totiž tento dokument vznikne odspodu od lidí a ze skutečných a objektivně podložených potřeb města, jeho obyvatel i uživatelů.
    Ke 2 libčickým občanům, kteří svůj zájem o práci na strateg.plánu projevili rovněž, se rada města otočila zády úplně. Nepovažovala totiž ani za nutné jim odpovědět a už vůbec jim svůj postoj vysvětlit. Dnes členové rady tvrdí, že jedna přihláška byla anonymní a o druhé údajně nevědí vůbec. Souhlasím, že jde o dětinské jednání, navíc ukazující na neschopnost obrátit potenciálně nepříjemné ve svůj prospěch. Dohlédnout tak daleko a umět využívat lidské zdroje, které se samy nabízí, totiž bohužel neumí každý.

Odpovědět

Můžete použít tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>