Calendar
Hluboké lesy skrývají od nepaměti nespočet tajemství a nevyzpytatelných záhad. Jsou domovem podivuhodných mýtických tvorů, kteří žijí mezi prastarými stromy a věrně střeží svou posvátnou lesní říši. A právě víla Mavka je nově zvoleným strážcem a duší lesa. Jejím hlavním posláním je chránit proti jakémukoli zlu i před světem lidí posvátné Srdce lesa, zdroj samotného života. Mnoho obyvatel lesa má ale pochybnosti, zda milá a jemná víla Mavka zvládne své nové povinnosti. Ve vesnici nedaleko lesa žije Lucas, vesnický kluk, který nade vše miluje hudbu a především hru na flétnu. Sní o tom, že celý svůj život zasvětí této vášni. A právě jeho hudba vyvolá něco opravdu pozoruhodného, Mavka uslyší jeho okouzlující píseň a její srdce se naplní dosud neznámým citem.
Láska mezi člověkem a lesní vílou už od začátku ale čelí mnoha potížím. Do cesty jim navíc vstoupí další a větší překážky, do vesnice přijíždí bezcitná a lakotná Kylina, která tvrdí, že je dědičkou staré pily na kraji lesa a slibuje všem lidem, že s jejich podporou vyrve ze země veškeré bohatství a přinese všem (a hlavně sobě) průmyslový pokrok, který poznala v cizině. To vše ji ale slouží jen jako lest k zakrytí jejího skutečného cíle. Tím je totiž ovládnutí Srdce lesa, pomocí něhož by získala věčné mládí a krásu. Klíčem k němu je právě víla Mavka, která je v této chvíli kvůli lásce k Lukasovi velmi zranitelná. Dokáže Mavka zachránit les před prohnanou Kylinou? Dokáže hudba činit zázraky? Podaří se nakonec spojit magický svět lesa se světem lidí? (CinemArt)
Režisér Kristoffer Borgli v této černé, satirické komedii zobrazuje toxický vztah, který rychle eskaluje do děsivých úrovní narcistické sebeprezentace. Signe a Thomas jsou mladý pár s nezdravou vzájemnou soutěživostí, která nabere nebezpečné směřování, když se Thomas náhle prosadí jako umělec. Signe v reakci na to učiní zoufalý, až sebezničující, pokus o opětovné získání svého postavení tím, že úmyslně onemocní, aby přilákala pozornost a probudila soucit. Kristoffer Borgli brilantně satirizuje sebeprezentační tendence v současných médiích a impulzivní hledání pozornosti v nás všech. (Film Europe)
V příběhu inspirovaném skutečnou událostí žije uzavřený Karel (Karel Roden) ve světě řádu a striktních pravidel, ve kterém nezbývá mnoho místa pro empatii. Svou extrovertní a bohémskou matku Matyldu (Regina Rázlová), bývalou barovou zpěvačku, navštěvuje víceméně z povinnosti. Matylda přijde nečekaně o byt a Karlovi nezbyde než ji vzít k sobě. Jejich soužití je ale pro něj katastrofou. Zvlášť když vyjde najevo, že u Matyldy propuká Alzheimerova choroba. Jako možné řešení se nabízí, že o svéráznou babičku bude pečovat Karlův syn Pavel (Antonio Šoposki), nezodpovědný floutek pohrdající otcovou profesí exekutora. Společná domácnost tří rozdílných temperamentů různých generací přináší řadu humorných momentů, s postupujícími příznaky nemoci spíš tragikomických. Na první pohled bezvýchodná situace převrátí rodině život vzhůru nohama, ale tím, že to nevzdají, udělají něco důležitého nejen pro Matyldu, ale i sami pro sebe. (Bontonfilm)