Dopis pana Dobeše zastupitelům města

28. července obdrželi zastupitelé města Libčice nad Vltavou mail od pana Dobeše. 12. srpna nás pan Dobeš požádal o uveřejnění na našich stránkách libcickekrizovatky.cz, a my tak činíme. Příspěvek je v plném znění a bez úprav.

Vážené členky a vážení členové libčického městského zastupitelstva,

ve dnech 20. a 21. 7. 2021 byla opět na několika místech opravována ulice Pod Hájem II (viz. přiložené fotografie – po opravách). Odhaduji, že to byly již asi osmé opravy ulice v tomto roce.
Kolik jich ještě bude do konce tohoto roku?

Předchozí opravy v této ulici přitom byly provedeny ve dnech okolo 26.6. 2021 (viz. přiložené fotografie – během oprav). To je před necelým měsícem.

Podobné to je každý rok.

Od roku 2008, kdy byla položena v ulici zámková dlažba, její opravy stály již pěkných pár set tisíc korun. Jako neodborník si dovolím ničím nepodložený neodborný odhad:

10 oprav za každý rok, každá oprava tak za 5 až 10 tisíc Kč, t.j. 50 až 100.000 Kč/rok.
Za 13 roků to je 650.000 až 1.300.000 Kč.

To je hodně peněz.
Nakolik se liším od skutečných nákladů na opravy vozovky v ulici Pod Hájem II?

A náklady na opravy stále se propadající zámkové dlažby budou i nadále rok co rok narůstat.

V zápise z jednání finančního výboru ze dne 1. 6. 2020 je totiž uvedeno, že

“Finanční výbor bere na vědomí zrušení akce Oprava komunikace v ulici Pod Hájem II” a to za 3 miliony korun (to je také hodně peněz).
V současnosti by se plánovaný rozsah akce za 3 miliony korun určitě již nedal pořídit.

Ulice Pod Hájem II je patrně nejdražší ulicí v Libčicích.
Již stála daňové poplatníky pěkné peníze.
Bude někdy někdo volán k odpovědnosti za tuto nepovedenou akci?

Předpokládám, že i vás zajímá položkový rozpočet výše plánované opravy za 3 miliony Kč.
Očekávám, že mi někdo z libčické radnice sdělí, za jakých podmínek je možné poskytnout výše uvedený rozpočet nejen mně, ale i celému městskému zastupitelstvu.
Děkuji.

Kde se stala chyba?

Podívejme se trochu do historie ulice Pod Hájem II.

Krátce před zahájením prací na rekonstrukci ulice Pod Hájem II v roce 2008 jsem se zúčastnil jednání s úředníky radnice (přítomen byl i současný tajemník MěÚ), na kterém jsem důrazně nedoporučoval, aby byla realizovaná varianta povrchu se zámkovou dlažbou.
Moje argumenty, že se zámková dlažba bude propadat nebyly přijaty s tím, že oproti úředníkům radnice nejsem odborník přes budování silnic.
Že nejsem odborník v daném oboru je pravda.

Přesto jsem sepsal připomínky k projektu na rekonstrukci komunikace Pod Hájem II od fy PROGEOK, ve kterých jsem poukazoval, podle mého názoru, na naprosto nedostatečnou mocnost (tloušťku) podloží vozovky 42 cm a to včetně výšky prvků zámkové dlažby.

Následně jsem svolal občany bydlící v ulici Pod Hájem II do hospůdky U Kachny v Chýnově.
Schůzky se zúčastnil i současný starosta, který přítomné ubezpečoval, že se vozovka propadat nebude.

Vše bylo marné.
A jaká byla realita?
Několik málo měsíců po dokončení vozovky se na třech místech otevřela země v délce cca 10 metrů do hloubky asi 1 metru. A rok co rok další a další menší či větší havárie podobné těm na přiložených fotografiích.

Opravy zámkové dlažby byly často prováděny na stejných místech vozovky.
Kdo je zodpovědnou osobou za zadání způsobu opravy propadlé zámkové dlažby, za stavební dozor během prováděné opravy a za převzetí provedené opravy od firmy provádějící opravu vozovky?

V současné době probíhá příprava na rekonstrukci městského náměstí, na které se účastní stejní úředníci libčické radnice, kteří mají svůj podíl na stavu ulice Pod Hájem II, jejíž povrch připomíná dálnici D1 před rekonstrukcí.

Bude se opakovat historie z ulice Pod Hájem II?

J. Dobeš

Pozn.: fotografie v příloze byly srovnány podle čísel, ale z nějakých důvodů se pořadí rozhodilo.

Komentářů: 8

  1. Vilda napsal:

    Troufnu si tvrdit, že propady v ulici nejsou způsobené poddimenzovaným podložím (i když uváděná výška souvrství 42 cm odpovídá spíš poddimenzované skladbě chodníku), ale spíš havarijním stavem kanalizačního řadu, kterým se při deštích odplavuje pískový zásyp, kterým je kryto potrubí pod komunikací. Jinak si takové masivní propady nedovedu vysvětlit.

    • Martin Š. napsal:

      Zase je díra v silnici v ulici Pod Hájem. Jen se asi čeká na to, až si v ní Čermák urazí nápravu, a poté se třeba začne něco dít. Péče řádného hospodáře po Libčicku.

      • Vlastimil napsal:

        Už je oplocená.

        • Vlastimil napsal:

          A už se tam dělá znova, měsíc a něco od opravy.

          • Martin Š. napsal:

            To nevymyslíš. Minulé řešení selhalo, ale nevadí, tak ho zopakujeme. Třeba desetkrát. Ale nejde to z naší kapsy, že. Dávám tři čermáky z deseti.

            Mimochodem, podle zápisu vrchnost předjednala koupi kadibudky+kuřárny pro fotbalového rozhodčího na hříště do Letek za čtvrt milionu korun. Žádný problém. Že Malina nemá prostory na kroužky pro děti? Nevadí. Že důchodci stáli fronty před ordinací doktora na mraze? Nevadí. Že zubař a gynekolog nemají ordinaci, lidi přijdou o péči v místě bydliště. Nevadí. Ať si jsou na posedy-majáky to Turska nebo do kadibudky na hřiště. Hlavně, že nějakej trouba bude spíš pískat pro místní Čelzi.

          • Martin Š. napsal:

            V novinách v rubrice RM je “budka pro rozhodčího” kreativně přejmenovaná jako “zázemí pro hráče”. To je faul za žlutou, s nádechem oranžové. #nebud_jako_Pelta

          • Vlastimil napsal:

            A dnes se opravuje!

  2. Martin Š. napsal:

    Zcela nejvtipnější je první fotka ve třetí řadě! Zřejmě oficiální parkoviště MÚ. Za to asi taky všichni platíme.

Odpovědět na Martin Š.

Můžete použít tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>