Vytvořte si svůj volební program!

Volební program program spolku LOS, který si můžete přečíst zde, vychází z představ a zkušeností konkrétní skupiny libčických občanů. Přestože jsme se jej snažili tvořit s nadhledem, jistě nemůže obsáhnout nápady a potřeby Vás všech.

Libčice potřebují nejen školku, ale i jesle!“ ; „Chtěl bych místo bazénu přírodní koupaliště jako mají v Radotíně.“ ; „Mezi Libčicemi a Dolany je šedivá betonová zeď dráhy přímo stvořená pro legál.„ ; „Libčické ulice jsou smutné, máme tu málo rozkvetlých truhlíků.

Nebojte se, přispějte a inspirujte svým nápadem !

 

Komentářů: 38

  1. Petr Nehasil napsal:

    Myslím, že by Libčice potřebovaly zrekonstruovat hřiště Pod Saharou.. je bídné až nebezpečné..

  2. Vojta Juda napsal:

    Kompletní rekonstrukce dětského i sportovního hřiště na Sahaře.

  3. Jan Menšík napsal:

    Tlačit na Ropid pro zavedení jednoho vlakového nočního spoje S4 (cca 2.-3. hodina ráno).

  4. Michal Nehasil napsal:

    Přidávám se k tlačení na Ropid. Chtěl bych ale vlak před půlnocí. Ten stávájící noční (0:18) je na mě většinou noční až moc a ten před ním (10:40) je zas moc brzo.

  5. Michal Nehasil napsal:

    Líbilo by se mi veřejné piknikovací místo se zázemím jako grill, sezení, přístřešek, ohniště… Klidně s pláckem na stan aby se omladina, případně přespolní návštěvník měli kde svalit. Když by zařízení bylo dostatečně mobilní klidně by to mohlo být součástí uvažované náplavky. Mnohokrát jsem podobný Jugendzeltplatz využil při cestách po Evropě a vždy to bylo příjemné. Často to bylo využíváno nejen turisty ale právě skupinkami místních.

  6. Vojta Juda napsal:

    re Nový vlakový spoj – zkoukněte tyhle stránky a pište s cc ropid:
    http://www.kr-stredocesky.cz/portal/odbory/doprava/verejna-doprava/jizdni-rady-zeleznicni-doprava.htm?pg=1

  7. Petr Nehasil napsal:

    Také myslím, že v odpadovém hospodářství Libčic je co zlepšovat.. Například kontejnery na elektroodpad a baterie nám tu úplně chybí..

  8. Martin Sekera napsal:

    Jsou to věci vyplývající z jednoho bodu v programu LOSu (netradičně pojaté muzeum): nová brožura o Libčicích, musí být dobře a nesuše napsaná, s promyšlenou strukturou, dále nová sada pohlednic a turistická známka. Není přesný předpoklad, že o to nikdo nebude stát, brožura je i pro domácí obyvatele, stačí se podívat na produkci starého pana Josefa Stupky pro Kralupáky, který navázal na O. Špecingera. Pohledy – po těch se přes léto občas ptají kolaři, kteří zabloudí na úřad a jdou se obvykle ptát do knihovny na upomínkové předměty, známka – z těch se stal turisticko-sběratelský fetiš, podobně jako kdysi byly turistické odznaky. Libčice nikdy nebudou velkolepým turistickým centrem, ale kde není nabídka…

  9. Petra Grybauskas napsal:

    Já chci bezpečnou základní školu s kvalitním a stabilním pedagogickým sborem, který zajistí řádnou vyuku pro mé děti a to nejen na prvním stupni a já budu moct konečně přestat přemýšlet, zda nebyla chyba dát mé děti na libčickou školu.

  10. Kateřina Judová napsal:

    Já bych si přála, aby na veřejných stavbách i úpravách veřejných prostranství v Libčicích mohla pracovat kancelář, zabývající se udržitelnou architekturou, urbanismem i krajinnými úpravami. Aby veřejné stavby byly nejen krásné, ale i trochu ekologičtější a aby se na projektech mohla podílet i zainteresovaná veřejnost. Pro představu pár projektů odjinud:
    http://naturesystems.cz/projekt/priprava-zadani-uzemniho-planu-mesta-trebenice-s-obcany
    http://naturesystems.cz/projekt/naves-pro-setkani-kololec

  11. Marta Štrosová napsal:

    Líbil by se mi zvelebený a účelněji využitý parčík u ZUŠky s pár lavičkami a třeba s instalovanými venkovními cvičebními prvky. Vytvořit takový malý fit park. Podobné využití parku jsem viděla např. v Jilemnici či Velkých Losinách. Cvičební prvky nezaberou moc místa a vyřádí se na nich děti, dospěláci i senioři.
    Co se týká naší základní školy, přála bych si, aby lidé libčické ZŠ a jejím pedagogům začali více věřit a neměli tolik pochybností zejména při přechodu dětí na druhý stupeň. Já tyto pochybnosti nemám.

  12. Lucie Richterová napsal:

    Líbil by se mi lépe upravený prostor kolem Sokolovny, a jak to sportoviště, opravené staré schodiště do ulice Bratrská, tak i prostor v parku před Sokolovnou. Také bych uvítala konstruktivní spolupráci Sokola s městem na této záležitosti.

  13. Hana Turini napsal:

    Sbírání malých baterií je na městském úřadě. Další vlakový/autobusový spoj by byl skvělý – dovoluji si navrhnout, aby noční autobus, který jezdí v pátek a sobotu z Prahy (Dejvická) v 1:45 do Turska (2:17) protáhl svou trasu až do Libčic – vždyť je to pár kilometrů a mnohým z nás by to mohlo pomoci při návratu z kulturních akcí v Praze. Úprava veřejných prostor, hlavně hřišť na Sahaře se mi jeví jako nutná. Lidem, kteří se zadarmo zabývají prací s dětmi (např. Malina), by město mohlo platit vzdělávací kreativní či pedagogické kurzy, pokud by měli zájem. Napadlo mě i lanové městečko na Kameníčku jako lákadlo pro libčický turismus, ale nejsem si jistá, jestli není Kameníček nějak chráněný…

  14. Martin napsal:

    Ahoj, doufám, že dobré i špatné nápady prezentované zde v příspěvku a v diskuzi nezapadnou den po konání komunálních voleb, ale budou převedeny do “burzy nápadů pro Libčice”. Také doufám, že burza nápadů pro Libčice bude viditelně umístěna na (novém!) webu města a každý obyvatel bude moci hlasovat, který nápad se mu líbí, a který nikoliv, který nápad byl splněn, který zamítnut, a který odložen. A ještě doufám, že v rozpočtu města bude pro drobné, užitečné, či společensky prospěšné nápady vyčleněna solidní kapitola, která bude nejžádanější nápady postupně realizovat. Někdy je lepší investovat průběžně do drobných inovací než probetonovat miliony do “pomníčku”.

    PS: Export na twitter či RSS Libčické křižovatky neplánují? #Amish_city_Libcice 🙂

    • Michal Nehasil napsal:

      Křižovatky na Twitteru jsou – @LibcicKriz. Link na RSS feed je na hlavní stránce vpravo dole.

  15. Honza napsal:

    Dobrý den, rád bych, aby bylo fotbalové hřiště (zelená plocha) přístupné veřejnosti. V Libčicích chybí kus zelené plochy pro malá děcka (2-4 roky), kde by si mohli například kopat s míčem.

    • Ilona Ptáčková napsal:

      Areál AFK by správce zpřístupňoval veřejnosti asi poměrně těžko v dopoledních hodinách a odpoledne tam probíhají tréninky, ale je to určitě záležitost domluvy.
      Jinak zelená plocha je i v areálu koupaliště, za budovou restaurace. Pro takto malé děti určitě dostačující. Jde jen o to, aby byl areál dostupný široké veřejnosti jako místo volnočasových aktivit nejen venku. V tomto duchu proběhla rekonstrukce areálu po nešťastném požáru příliš zbrkle, byť se to může zdát v současných horkých letních dnech jako správné řešení.

  16. Michal Nehasil napsal:

    Vím že chodníky jsou spíše doménou Liběhradu ale přesto. Přál bych si poněkud důstojnějsí prostor pro pěší na hlavních ulicích. Včera jsem vyzkoušel fungl nový chodník v Chýnovské ulici a zjistil že je ještě užší nežli ten původní. Přitom místa je tam dost. Místo toho aby chodník působil jako pěší zóna kde může jít více lidí vedle sebe a povídat si, případně se dokonce na chvilku zastavit, je degradován na úzký koridor tak akorát pro zástup pracujícího lidu táhnoucí do kolbenky nebo pospíchající na vlak. Kdo se zastaví aby poklábosil s protijdoucím stane se překážkou a podle toho s ním bude naloženo!

    • Josef Rous napsal:

      Dobrý den , pane kolego , jenom jsem chtěl upozornit , že v Libčicích jsou ,pokud dobře počítám v současnosti čtyři zemědělci , jestli Vám ty tři klásky vadí , můžeme tam dát třeba znak toho majáku , na to , že jsou Libčice v údolí bude to vypadat určitě dobře . S pozdravem J. Rous

      • Marek Coufal napsal:

        Na začátek: nemyslím si, že by se mělo něco ohledně znaku měnit. Tenhle je zkrátka náš. A kontinuita a návaznost je důležitá. A je vzácná a čím dál vzácnější.

        A taky si myslím si, že tenhle článek je otevřená platforma, kde není třeba to přehánět s výškou plamene vlasní řeči. Tohle jsou nápady, tohle není program, za který se LOS bude bít. Diskusi zrovna k tomuhle článku beru s nadhledem, v duchu “třeba se tu objeví nějaké zapomenuté téma” (a taky jo, mě oslovuje křižovatka nad Libčicemi, je to ostuda a navíc je nebezpečná).

        Nicméně s veškerou úctou, pokorou a respektem k Vašemu názoru i osobě bych jen rád doplnil, že město Libčice svůj znak získalo v roce 1983 (ČAREK, Jiří, VALÁŠEK, Stanislav. Městské znaky v českých zemích. 1. vyd. Praha: Academia, 1985, s. 222-223. ), takže klasy spíš než k Vaší stavovské cti odkazují na “poetiku” předlistopadového režimu. A já to pochopil tak, že tenhle odkaz Michalovi vadí.

        Nicméně, ještě jednou: nic bych neměnil, kontinuita je důležitá a zkrátka Libčice jsou městem od roku 1948. A svůj aktuální znak mají z roku 1983, a tak tomu odpovídá.

        • Ilona Ptáčková napsal:

          Přesně tak, tady je prostor pro diskuzi, netřeba se rozčilovat.
          Nezatracovala bych ani klásky, a ani maják. Proč nebýt jediné město, které by mělo koupaliště na kopci a maják v údolí ?
          Neznamená to ale, že maják, pokud by byl, bude hned někdo tlačit do znaku města.

          • Marek Coufal napsal:

            Já se omlouvám, já o tom znaku furt přemýšlím a – bez znalosti, jak je to doopravdy – jsem si pro sebe vytvořil přijatelný výklad klasů a kola. Ty klasy, to jsou 3 původně zemědělské vesničky Chejnov, Libčice a Letky spojené v jedno město ozubeným kolem – znakem průmyslu tedy z pohledu těch obcí obří továrny. Tohle už by mohlo být akceptovatelné, ne? Michale? Takhle to ten heraldik v 1983 úplně klidně mohl myslet.

        • Michal Nehasil napsal:

          Mě ten znak evokuje 80. léta, kdy už jsem si začal všímat věcí kolem sebe – prvomájové průvody s mávátky, úderná hudba v místím rozhlase, návštěvy milicionářů na letním táboře v Levíně apod. Nemyslím si, že by bylo nutné měnit symboly každé volební období, ale změna po roce ’89 byla tak velká že by změnu městského znaku snadno ospravedlnila. Jak jsem řekl již v původním příspěvku nechci se tím nějak dotknout místních zemědělců nebo lidí pracujících, ať už dnes, nebo v minulosti ve šroubárně. Můžu se zkusit vžít do pozice heraldika v roce ’83, jak doporučuje Marek, ale pocitu, který ve mě ten znak vyvolává se asi nezbavím.

    • PeS napsal:

      Buď jak buď, pan Rous prodává skvělý vejce..,,

  17. Michal Nehasil napsal:

    Ještě jedna trochu marnotratná věc – chtěl bych nový znak města. Motivy na tom stávajícím mi připomínají vlajku DDR a symbolika míří hluboko do minulosti (při vší úctě k jedinému libčickému zemědělci a několika skomírajícím dílnám ve šroubárně)

  18. Jan Menšík napsal:

    Rád bych, aby obec tlačila na rekonstrukci křižovatky na příjezdu do Libčic od Turska a Úholiček. Současný stav je dezolátní. Velké díry, všude písek a prach. Jakmile zaprší, vytvoří se obrovská laguna. A navíc křižovatka není moc přehledná. Hlasoval bych pro kruhový objezd.

    • Tereza napsal:

      Jsem nejen pro rekonstrukci povrchu, ale i doprovodne zelene, a to podel vsech prijezdovych cest. Je v zoufalem stavu a rozhodne nevita k navsteve mesta.

    • Ilona Ptáčková napsal:

      Kruhové objezdy se jeden čas objevovaly v ČR jako houby po dešti. V této lokalitě má určitě i naše ano. Jsem pro i jako neřidič který tudy musí občas projet na kole s dětmi.

    • Petra Pelešková napsal:

      Naprosto souhlasím, kruhové objezdy jsou bezpečné a přehledné….navíc kupička štěrku ležící zřejmě jako pozůstatek zimní údržby uprostřed křižovatky Na Zabitém již minimálně druhým rokem spolu se špatným stavem povrchů silnic průjezd inkriminovaným místem moc neulehčuje. Rovněž by došlo ke zpřehlednění cesty od Turka do Letek, kdy za určitých povětrnostních podmínek není úplně jasně zřetelné, kam vlastně silnice kvůli výjezdu z pískovny pokračuje, pominu-li, že je zatáčka i špatně klopená. Pro výjezd z Chýnova by v tuto chvíli pomohlo alespoň dvojité zrcadlo, aby byl bezpečný výhled na obě strany.
      A pro realizaci kruháče je třeba podotknout, že taková změna je poněkud komplikovaný proces, který město nemůže ovlivnit jen samo o sobě. Mělo by však vyvíjet dostatečný tlak a klást argumenty pro její realizaci. Změna typu křižovatky se v tomto místě týká komunikace ve vlastnictví kraje, potažmo ve správě TSK a v daném prostoru se vyskytují i soukromé pozemky, kterých by se stavba nejspíš dotkla také. Před časem jsme se zabývali myšlenkou na “minikruháč”, ale kvůli náklaďákům jedoucím do areálu šroubárny musí mít křižovatka parametry větší (poloměr, nájezdy), čili i zábor pozemků je větší. Je to námět i pro tvorbu případného nového územního plánu města resp.změny současného, který se dopravním řešením zabývá také a může pak po projednání zahrnout křižovatku jako veřejně prospěšnou stavbu. Podobně jako se staví cyklostezky….
      Celkové zkultivování tohoto prostoru by bylo rozhodně velké plus, bohužel některé věci už proběhly. Např. rekultivace skládky inertního odpadu Na Zabitém skončila závozem plochy zeminou z tunelu Blanka, rozhrnutím ornice, jakýms takýms srovnáním nivelety, ale na kvalitní obnovu vegetace alespoň směrem k silnici nebo vyčištění svahu již nedošlo. Tady zřejmě požadavky města nebyly žádné. Proto teď plocha za oplocením vypadá, jako by tam skládka byla dál. Tady je ale už pozdě minimálně do doby, než se vlastník opět probudí.

  19. Martin Sekera napsal:

    Přejmenovávání ulic, rušení a výměny pomníků, změny symbolů a v symbolech. Toho jsou dějiny plné. Někdy to je opodstatněné, jindy krátkozraká hloupost. Záleží na okolnostech, za jakých se změny dějí, a na výkladu. Můj osobní je tento: do jisté doby u nás hospodařili větší či menší rolníci, v okolí i velkostatky. Soukromě. A bylo jich i v okolí dost. Pak jim lidi z jedné politické strany vzali, a hodně drsně, co mohli. A vyzkoušeli experiment kolchozů, státních statků a JZD (viz film Všichni dobří rodáci). Po čase se dějiny obrátily a přišly restituce. Žádná legrace pro bývalé majitele nebo potomky (pokud k tomu měli odvahu) navazovat na přetrženou nit. Pěkná dřina to pro ně byla. Ty klásky jsou tedy ve znaku oprávněně i dnes, když si pod tím v paměti přehrajeme tenhle dramatický film z minulého století. Jde o obnovení kontinuity a buďme rádi za to, že nad Libčicemi máme pole, sady, a ne lebedu. Rolník Josef Rous se naštval oprávněně. Ozubené kolo? Proč ne? Ať se připomíná Libčicko – myjavské hnutí, bylo ideologicky trhlé, což je jeden pohled. Druhý – neideologický pohled je, že šroubárna živila po desítky let spoustu lidí, většina z nich pracovala poctivě, tehdy se také hodně změnila sociální struktura obyvatelstva, zkrátka zase to je dost výrazný příběh lokální historie, který je vlastně živý tím, že areál Šroubárny je z podstatné části mrtvý. Takto je možné vnímat ty dva symboly, aniž by připomínaly DDR. A to nejzajímavější je, že si jsou vlastně ideologickým protikladem. Ten je ale snad už odžit.

  20. PeS napsal:

    Ono je to fakt složité. Podle záznamu Cca pred 200 roky, všichni, opakuji všichni obyvatele Libcic, Letek a Chynova se zabývali zemědělstvím. Ovsem nekdy koncem 19. stoleti přišla domLibcic vlna kovodelniku do místní sroubarny. Údajně tito lide byli z Hořovicka. Takze to ozubené kolo nemá ukotvení v dobe po 1948. Tato doba ho spis zneužila….

  21. Radka Peřinová napsal:

    Kdybych si směla bájit o tom co bych v Libčicích chtěla, byla by to multifunkční hala sloužící jako tělocvična (pro školáky), sportoviště pro sportovní oddíly (házená, stolní tenis, gymnastika, kopaná…) i pro veřejnost. Hala, kde by bylo možno také hrát ochotnické divadlo a kde by se mohly konat koncerty nejen naší ZUŠ.
    Kdybych si směla dovolit cokoli, viděla bych v místech areálu šroubáren nové centrum města. Zrekonstruované staré, zajímavé továrenské budovy vedle nových moderních. Dílo citlivého architekta. Místo, kde by mohly být byty, obchody, kavárny,.. (nebo univerzitní kampus?) Místo spojené se starými Libčicemi nějakým zajímavým a odvážným technickým řešením (přes železniční koridor). Spojení minulosti s přítomností i dravou budoucností. Konec pohádky.

    • Michal Nehasil napsal:

      Naprosto souhlasím s druhou částí Radčina komentáře. Radnice (ať už ji bude reprezentovat kdokoliv) by měla aktivně jednat s vlastníky šroubárny tak aby areál nepustl, a naopak něco městu přinesl. Čím koncepčněji a velkoryseji, tím lépe.

  22. Roman Šebl napsal:

    Brainstorming…

    1.doprava
    a) přidání vlakového spoje mezi dnešní linky 22:40 a 0:21. Pozdější vlak by mohl získat obsazenost spíše z pátku/sobotu – ostatní dny asi nebudou pro ROPID zajímavé ani k diskuzi
    b) příliš nerozumím uspořádání, ve kterém jezdí příměstský autobus č. 316 do Turska a Holubic a přes naše 3,5 tisícové město autobus ani nebrkne. Výhodou autobusu mimo posílení možností jak se dostat z a do Libčic je také to, že “proráží” Prahu v jiném místě než vlak. O to více to může být zajímavé pro řadu lidí s dostavbou metra A.
    c) Revitalizace nádražní budovy (a fary) – to je vstupní brána našeho města
    Moc se mi líbí cedule u silnice “Vítá vás město Libčice” – modernizovat a přidat na všechny konce

    2.maloobchod
    Naše obchody (všem živnostníkům kteří svůj obchod v obci nyní provozují jinak patří mé velké díky) bohužel nevypadají příliš k světu. Rozkvět maloobchodu v obci necítím… řeznictví, pekařství, cukrárna, květinářství, výborná restaurace poblíž vlakového nádraží v ul. 5.května, to je idyla budoucnosti Libčic. Vedle podnikavých živnostníků to k provedení bude chtít i občany, kteří se budou rádi vracet za místními prodejci. Tak lze město o mnoho řádů rozsvítit a oživit (ani dnes si ale v celkovém pohledu nevedeme úplně špatně nutno dodat!).

    3.vyžití
    Lidé v Libčicích jsou velmi aktivní. Více hudebních a společenských akcí znamená více příležitostí se potkat i se vzdálenějšími sousedy. Všechna čest Andree a Hance, ale uvítal bych i produkce jiných žánrů.
    Naučná stezka, propojení cyklostezkou po levém břehu Vltavy s dalšími obcemi – určitě skvělé zlepšení.
    Rekonstrukce hřiště na Sahaře – přidat také středně velké branky se sítí, zachovat basketbalový koš..

    Závěrem..
    Volby ať vyhraje ten lepší. Boj ať je férový. A Libčicím při jakémkoliv výsledku přeji, aby z radnice vždy byla cítit pokora a snaha s věcmi reálně hýbat.

    • Vojta Juda napsal:

      ad1:
      Psal jsem na ROPID a jak je vidět, je to vše o financích Středočeského kraje.
      Zde je odpověď z ROPIDu:

      Vážený pane Judo,
      navýšení počtu spojů na lince S4 ve večerních hodinách lze technicky provést, je však třeba na tuto rozšíření provozu zajistit finanční prostředky a to nejen z rozpočtu hl. m. Prahy , ale také Středočeského kraje, z jejichž zdrojů by byla ztráta z provozu těchto vlaků hrazena. Současně je třeba počítat také se zavedením vlaku opačným směrem tak, aby nedošlo k narušení oběhů vozidel. V současné ekonomické situaci je velice problematické takovéto navýšení spojů zajistit, nicméně Váš požadavek budeme brát v patrnosti a při přípravě jízdního řádu pro další období bude tento návrh projednán.
      S pozdravem a přáním hezkého dne
      Miloš Jelínek
      Zástupce vedoucího odboru marketingu
      ROPID, Regionální organizátor Pražské integrované dopravy
      Rytířská 10, PRAHA 1
      tel. organizace ROPID: +420 234 704 511
      tel. zákaznické centrum: +420 234 704 560
      Zpracoval: Ing. Miroslav Valenta

      ad2:
      To, že se zavřela cukrárna vnímám jako hodně velkou “nevýhru”. Chtěl bych, aby radnice tyto malé, ale za to velmi užitečné (dětská herna, akce spojené s cukrárnou) finančně podporovala. Myslím, že dotace na cukrárnu (spojená třeba s podmínkou uspořádání 2-3 společenských akcí pro děti) cca 10 000 měsíčně + nájem třeba 1 Kč by Libčický rozpočet neohrozil… Nebo se pletu?

      ad3: úplný souhlas

  23. Petr Nehasil napsal:

    Chtel bych aby se mesto vice staralo o porost podel silnic do mesta.. Vetve keru a krovi v serpentinach k evangelickemu hrbitovu bud skrabou dvere aut a nebo ridici musi jezdit nebezpecne u stredu vozovky. Od pomniku le krizovatkam je to stejne. Navic na krizovatkach, kdyz se jede z Chynova neni casto pres vysokou travu vubec videt.

    Druhou veci, kterou bych rad zmenil je plakatovani v Libcicich. Chtel bych aby oficialni plakatovaci plochy byly upravene, aby se o ne nekdo staral. Take bych chtel omezit plakatovani po lampach, sloupech nebo treba fasade nadrazi.

  24. PeS napsal:

    Prosím rozpohybujte náš Twitter @LibcicKriz. Zatím tam píšu jen já a přitom je to velmi dobry nástroj. Pokud nekdo Twitter neumi nebo nemá, je v LOS spousta mladých znalců, kterí jiste ochotně pomohou.

  25. Martin napsal:

    Milí čtenáři-řidiči,
    dejte (si) prosím pozor při průjezdu křižovatkou nad Libčicemi. Je tam nějaký (ne)vhodně umístěný politický billboard, který vás může sice zavést k volební urně, ale taky do škarpy vedle cesty. Větší riziko je pravděpodobně pro středo- a levicově-orientované vodiče/voliče.
    BESIP

Odpovědět

Můžete použít tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>